zondag 29 januari 2012

Zwerfvuil, vuilniszakken wat moet ik er mee?

Zo wandelend langs de snelweg bij de Plataanlaan richting Reitdiep en de weg vervolgend achter het Zernikecomplex constateren je dat sommigen het niet zo nauw nemen met het afval. Complete vuilniszakken en zwerfvuil wordt her en der gedumpt onder het motto; ben ik er van af en laat een ander het maar ruimen. De gemeente en scholen doen er veel aan deze overlast tegen te gaan. Vuil gooi je niet zo maar weg, dat ruim je op. Zo wordt jaarlijks de Lentekriebels georganiseerd, waarbij  kinderen leren zuinig te zijn op hun omgeving. Ook vorig jaar waar de Lieflandschool haar bijdrage in leverde.Nu zal de omgeving wel nooit clean worden, maar met elkaar deze gedragsregels naleven is geen slechte zaak en degene die zich hier niet aan of willen houden hebben bij zichzelf een vraag te beantwoorden.

1 opmerking:

  1. Beste,
    De aanblik van vuilniszakken in de natuur en bermen vol troep is elke keer weer een schok inderdaad. Organiseren jullie naast de Lentekriebels ook zelf opruim-acties? Ben zelf ook een enorm natuurliefhebber en ben vrijwillig zwerfvuilruimer geworden omdat ik het niet meer aan kon zien en het inzicht kreeg dat ik gewoon zelf de handen uit de mouwen moest steken. Intussen hebben we een hele beweging onder de naam 'vreedzaam protest tegen zwerfvuil'. Ik woon in Antwerpen (Belgiƫ).

    Vriendelijke groeten,
    Eef

    http://eco-eef.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen