woensdag 8 februari 2012

Mijn grote vriend Publicist Heinz Wallisch is niet meer - rust in vrede

heinz levend in zijn bibliotheek
 
Groningen, 1945 - 2012 Gisteren nog gemaild echter zonder antwoord en vanmorgen nog gebeld zonder gehoor. Ik maakte me ongerust over zijn gezondheid. Deze bijzondere man waar ik de laatste jaren een goede band mee opgebouwd heb is niet meer. Zijn verhalen, zijn schrijven, zijn correcties. Ik zal hem missen. Rust in vrede waar je nog geen tijd voor had. Levende tussen zijn boeken, een ware bibliotheek en zijn lieve hondje Amber.

Mogelijk zijn laatste publicatie over jonge kinderen die volwassen spelen: Valentina Lisitsa




Zijn laatste mailbericht
                                       
heinz wallisch
Gôh, nog nooit gedaan, zal proberen.
Doch aan het eind van het stuk staat de link, en dan hoeft men niet terug, aangezien men de tekst reeds heeft gelezen.
Toch ga ik zoeken of ik het in jouw advies verpakte Openen in.... kan vinden.

"Digibeet, digibeet," zei de dominee.








amber zijn trouwe viervoeter
hein wallisch tijdens opening kunstwerk yde
Heinz Wallisch is overleden. Hij is bij veel Groningers bekend als de man met de vele schrijfsels, en websites over boeken, maar ook van componisten en klassieke muziek wist hij ontzettend veel.
Voor Profiel werkte hij als co-auteur mee aan het boek over het Noord Nederlands Orkest. ‘Nadat Heinz Wallisch gistermiddag niet verscheen bij het overleg over het Jubileumboek van het Noord Nederlands Orkest dat in november moet gaan verschijnen verschijnen, en wij op geen enkele wijze contact met hem kregen, heeft hoofdauteur prof.dr. J.M. Minderhoud de politie gewaarschuwd. Heinz Wallisch bleek overleden te zijn’, zo meldt Jannine van Meerendonk, uitgever bij Profiel

2 opmerkingen:

  1. Goeden middag ,Feiko ,
    Wij zijn geschokt door dit bericht . We maakten vaak een praatje als we met onze hond wandelden , Dan kreeg onze Noa altijd iets lekkers . Vriendelijke sociale man .Erg jammer . En wat gaat er met het hondje Amber gebeuren . ?

    Groeten ,
    Jannie en Joop Luining

    BeantwoordenVerwijderen
  2. meldingen via buurtlink
    en dan kom je na meer dan 50 jr een bekende naam uit je schooltijd (Heymans Lyceum) tegen
    10 feb 2012 om 07:04 · meld als ongepast
    Tom Geudeker

    Een zeer aimabel, door velen onbegrepen man is niet meer. Als we elkaar tegen kwamen, allebei met hond, dan werd er uitgebreid gesproken over allerlei belangrijke en onbelangrijke zaken. Hoewel we elkaar niet heel erg vaak zagen beschouwde ik hem als een goede vriend. En dan ineens lees je dat hij is overleden, gezien zijn zwakke gezondheid niet helemaal onverwacht, maar toch. Heinz, ik zal je missen.
    10 feb 2012 om 13:08 · meld als ongepast
    Buurman_541299

    BeantwoordenVerwijderen