dinsdag 3 april 2012

Contact gewenst middels kunst

Eerder melden wij  u over de middag met als thema contact
gewenst?! in De Fontein. Samen met Lentis werd aandacht besteed aan contact waar wij allen, en zeker degenen die andere problemen hebben en vaak geschuwd worden, een grote behoefte aan hebben. De tekeningen die deze middag over dit onderwerp gemaakt zijn kun je aanmerken als kunst. Fantastische tekeningen.


De eerste afbeelding is een foto uit het boekje 'jouw passie verbeeld' en kent het volgende verhaal
Hulp uit onverwachte hoek

"Ik heb thuis nooit normale liefde gehad. Mijn moeder was erg jong, er was geen ruimte voor pijn en verdriet, en mijn broertje vormde een bedreiging voor mij. Ik heb heel moeilijke perioden doorgemaakt en dacht vaak dat het het beste zou zijn als ik niet meer wakker zou worden. Na veel omzwervingen kwam ik terecht op een zorgboerderij, maar daar werd alles me afgenomen en ik mocht geen vragen stellen. Het aparte  is dat mijn broertje, waar ik veel moeilijkheden mee had gehad, in de gaten had dat het niet pluis was. Hij vormde een deel van mijn problemen maar hij kwam nu met een oplossing. Hij heeft mij weggehaald bij de zorgboerderij en mij tijdelijk in huis genomen en hij heeft andere hulpverlening voor mij gezocht. Nu kan ik weer orde op zaken stellen."



Geen opmerkingen:

Een reactie posten