vrijdag 20 april 2012

Tram werkelijk de impuls voor het Winkelcentrum?

In een tijd van veranderingen, crisis, woonomgeving, de stijging van het on-line shoppen is  het de vraag of met de komst van de tram de investeerder het vertrouwen heeft de voorgenomen modernisering van het winkelcentrum te gaan realiseren.
Niet alleen winkelcentrum maar ook de de wijk stoeit met deze veranderingen. 

Grote winkelketens hebben zich inmiddels op allerlei locaties in stad en ommeland gehuisvest en bijgedragen aan de eenzijdigheid aan winkels.  De gedachte dat het grootste overdekte winkelcentrum haar regiofunctie terug zal krijgen met een stadse of regiotram is een utopie. 

De investeerders en ondernemers zijn niet tekort gekomen in de achterliggende jaren. Nieuwe plannen zijn ontwikkeld en gepresenteerd. Maar het is stil over deze plannen. Stil staan is achteruitgang.

Uiteraard zijn de bewoners van Paddepoel trots op dit grootste overdekte winkelcentrum van Groningen maar dit betekent niet dat, als het slechts gaat om een stadse tram, dit de oplossing is voor het moderniseren van dit winkelcentrum. Er spelen meer zaken onder het publiek.  Hoe lastig en moeilijk het ook is, met de tijd mee is  ondernemen en daar hoort ook risico bij.

Een vernieuwingsconcept voor dit mooie winkelcentrum is eerder de oplossing dan de tram alleen. Wat goed is doet goed verkopen.



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen