dinsdag 29 mei 2012

Op weg naar Alp d'Huez 02 met Ties Schouten


 oorsprong van de Saône. Een heel klein slootje
Dinsdag 29 mei 2012: Fietsdag 2 Luneville - Marnay

Ik heb een goede nacht gehad en ben redelijk hersteld van gisteren. Voel mijn benen nog wel, dus vandaag rustig aan en op tijd en veel drinken. Als het lukt...


‘ s Avonds lees ik een stukje uit het boek dat ik van Jan Henk en Wilma heb mee gekregen, van Wilfried de Jong. "De man en zijn fiets. Wilfried de Jong beschrijft hierin erg mooi hoe je op een racefiets behoort te voelen..



vandaag warmte, stilte en glooiende landwegen
Het is vandaag minder afzien, maar 98 km over de flanken van de Vogezen blijft lastig. Wel kan ik veel drinken kopen, daarom  geen dorst vandaag.

Voor mijn herstel heb ik mijn hartfrequentie rond de 125 gehouden. Met een uitschieter van 145 in de 10  procent klim...

Even voorbij Frovile schiet een vos over de smalle weg en kijkt mij een paar tellen aan om snel te verdwijnt in de hoge berm begroeiing.
Ook vliegen een aantal buizerds op circa 10 meter afstand met mij mee. Ik weet niet of ik hier blij moet zijn. Die ogen en die snavels....

Om 16:00 uur arriveer ik in Darnay.  Bij de vraag of ik iets kan eten wordt mij In no time een flink bord pasta voor gezet.
Of het eten was niet goed of het water te koud. Ik krijg koorts, diaree en voel me ziek. In bed blijven...

De volgende morgen voel ik me al  wat beter. Ik zou nog een dag hier moeten blijven om te herstellen. Maar ik wil hier weg. Het hotel is vies. De dekens ruiken muf en le Chef was dronken...


Het restaurant van "hotel" la Gare ziet er redelijk uit. De rest is. Tsja...

 
Ik besluit een korte tocht te doen richting Port Sur Saône 50 km verderop. Hopelijk vind ik daar een hotel. Met WiFi

Wordt vervolgt...

U kunt  Ties Schouten steunen met zijn actie: klik hier  


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen