dinsdag 29 mei 2012

Op weg naar Alp d'Huez 00 met Ties Schouten

Zoals gezegd probeert Ties Schouten  regelmatig een verslag met foto’s van zijn fietstocht naar Alp d’Huez  te doen, mits hij over internet beschikt om ons te bereiken. 
Vaak moet dit snel en is hij moe. Het gaat om een impressie. Toen Vincent begon te schilderen begreep ook niemand hem. Tot dat hij zijn oor er af peuterde...

Zondagmorgen om 8:45 uur samen met mijn fiets vertrokken van CS Groningen naar Luxemburg. Dit is waar ik het meest tegen op heb gezien. 9 uur in de trein. Maar gelukkig had ik tot Maastricht gezelschap van nog een wielrenster.  Ik wordt altijd somber in de trein. Vermoedelijk een niet verwerkt jeugdtrauma. Wij gingen nooit met de trein...

Vijf keer  overstappen en een sprint op cs Maastricht voor de trein naar Luik.
Ik heb 2 minuten tijd om over te stappen. Maar moet wel via een trap naar het andere perron.

Om 19:00 uur arriveer ik op de fiets in Dudelange, een stadje aan de Franse grens, waar ik een hotel heb geboekt. Douchen en eten. Ik hem amper gefietst maar heb een berehonger...

Na twee glazen bier, een salade en een kleine pizza loop ik terug naar het hotel. Ik heb zin in morgen. 150 km glooiend asfalt. De pizza en de salade verbranden...

U kunt  Ties Schouten steunen met zijn actie: klik hier  

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen