dinsdag 29 mei 2012

Op weg naar Alp d'Huez 01 met Ties Schouten


koeltorens  EDF kerncentrale  Cattenom
De dag begint mooi. De zon schijnt door de gordijnen en buiten mijn hotel kamer hoor ik de merels fluiten. Ook die hebben er zin in...

Na het ontbijt fiets ik van Luxemburg richting Luneville. Wat ongeveer 160 km verder naar het zuiden is.
Het is al warm en ik weet dat het vandaag heel zwaar wordt. Het is het zwaarste deel van mijn tocht. Alhoewel , zes keer  Alpe D' Huez...
Het asfalt is hier gelegd als een deken over de glooiend heuvels. Daardoor kom je geen moment in je ritme.

Mijn ribben doen pijn van het zware ademhalen. Nog  een keer  zeuren. Maar na een half uurtje blijft mijn hartfrequentie keurig tussen 125 en 140 slagen per minuut.

De heuvels variƫren tussen 4 en 9 %. Geen lange klimmen maar wel vol continue en dat ga je voelen. 168 km fietsen in de warmte, de heuvels en dorst doet pijn en is afzien.
Maar lang niet zo als mijn vader en schoonmoeder , Peter, Ina, Heleen en Bert. Die hebben moeten afzien !!
Daar moest ik vandaag ook regelmatig aan denken...

Vermoeid en vooral dorstig arriveer om 18:00 uur in Hotel Acacia in Luneville. Hijgerig meld ik me bij de balie. In mijn beste frans zeg ik dat ik net van de fiets kom. Maar dat had ze gelukkig al gezien .

168 km warmte en stilte en dorst
Op mijn kamer ga ik meteen aan het infuus.  De zakjes ORS komen nu goed van pas. Eten, herstellen en vroeg naar bed.
Morgen via de flanken van de Vogezen richting Darnay.  Geen al te lange tocht maar toch. Die 90 kilometer ga ik voelen na vandaag...

Welterusten  

U kunt  Ties Schouten steunen met zijn actie: klik hier  

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen