vrijdag 1 juni 2012

Op weg naar Alp d'Huez 05 met Ties Schouten


Vrijdag 1 juni 2012 : 5e fietsdag

Om 09:00 uur zit ik op de fiets, nadat de Fransen uitgebreid grappen over mij maken, als was ik wijlen Pantani. Calvinistische humor. Ik ben het gewend en dus maar blijven lachen... 
Op naar het 120 km verder gelegen Thoirette. Dat is het plan....



Vanaf de start meteen korte venijnige opeenvolgende klimmen, van 6 tot 11 procent. Mijn benen doen zeer. Ik weet dat het na een tijdje over gaat. Maar toch,  nu...
Na Poligny is de eerste lange klim van 4500 meter van 8 tot 5 procent en mijn benen voelen nu goed. Ik druk de pedalen, zonder na te denken 90 keer per minuut naar het asfalt.  Hierna worden de heuvels langer en daardoor ook de afdalingen. Omhoog met ongeveer 15 km en naar beneden rond de 50 km. Met een maximum van een veilige 62 km. Zo hou ik de snelheid er in en is de volgende klim iets eenvoudiger te nemen  Ik red het om mijn hartfrequentie continue tussen 115 en 135 te houden. Dat is ook mijn genieten. Onderweg weer schitterende kijkjes, zoals hier bij de  Melaatsen plaats. Waar men vroeger de melaatsen naar toebracht...
Tot zover leuk...

Na 120 km fietsen stop ik bij het geplande Hotel in Thoirette, deze blijkt dicht.  Dat is slecht voor de moraal. Het was zwaar en warm vandaag. Ik ben moe, stink en trek muggen aan.  Leuk is dat fietsen, hé ? Het alternatief is het 30 km verder gelegen hotel in Poncin. Ook dicht ! 
Gelukkig vindt ik in Neuville Sur Ain een hotel. Na een warme douche voel ik me al een stuk beter. Nu een bier en eten....

Het eten is bagger in hotel-restaurant " le Faidon Dore" . In de salade du Chef zit Foie, en dat is ganzenlever! Hoe kan ik dat vergeten ? Verder had ik stukjes gebakken vis besteld. Zelfs een reiger zou hier gillend voor weg vliegen.  Hoe slecht kun je frituren....


"als je slecht kookt kun je beter, iets anders gaan doen... "

Wederom bedankt voor jullie warme reactie. Het helpt echt !  

Nog even belangrijke info over donderdag 6 juni D-day !!!
Via de site op geven is geen optie kun je me op 7 juni Live volgen. Mijn team nummer is 1113 (crossjng borders) klik hier op en vervolgens op 7794; mijn startnummer. Dan kun je dan zien hoe ver ik ben, de tijden en in welke bocht ik fiets....

Welterusten voor straks !

U kunt  Ties Schouten steunen met zijn actie: klik hier  

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen