woensdag 6 juni 2012

Op weg naar Alp d'Huez met Ties Schouten Op naar de finaledag

Morgen is het zover. Onze kanjer uit Paddepoel Ties Schouten heeft na een moeizame tocht vanuit Luxemburg de Alp d'Huez bereikt en zal morgen laten zien waartoe hij in staat is. De uitdaging is zes keer op weg naar de top en dat zou een geweldige prestatie zijn. Onderstaand de update van de laatste dagen en de voorbereidingen voor morgen. Vanuit Groningen wensen alle Paddepoelers en de vaste aanhang jou alle succes toe met dit geweldige initiatief.  We zijn allen zeer nieuwsgierig naar je prestatie waarop we niets op af zullen dingen. Allen een succesvolle dag!


Maandagmiddag bij aankomst op de berg, zie ik een bonte verzameling van fietsers. De zon schijnt het is warm, De sfeer is uitgelaten en ontspannen...
Het was ook warm tijdens de klim van de Alpe D ' Huez, maar het ging voor mijn gevoel eenvoudig en de bagage die ik bij me had voelde ook niet als een belemmering. 


Dinsdag 5 juni 2012 Mijn eerste rustdag
Ik ben op de berg en nu ?  Vooral rust nemen !  
Ons appartement is ruim en comfortabel en heeft een prachtig uitkijk op de gletsjers.

Ik breng de dinsdag door met slapen, lezen en even kijken bij het Palais des Sports, waar de AD 6 organisatie zich gevestigd heeft.Tijdens het avondeten proberen we de logistiek voor donderdag te bespreken. We moeten 's morgens om half 4 ( in de kou) 14,5 km afdalen naar de start in Bourg d' Oisans.
Woensdag  6 juni 2012
Woensdagochtend. Het regent !
Dat is balen voor de eerste groep. Gelukkig starten zij pas om 10:00 uur. De regen is dan gestopt en de temperatuur op de berg is ook al aangenaam. Wel is het zwaar bewolkt. Ik voel me niet echt top. De herinneringen aan mijn vader Johan, Schoonma Alie, Peter, Ina, Heleen komen onverwacht in alle heftigheid boven bij het zien van de kaarsen en de foto's  hierop de berg. Ik zie lachende en huilende mensen.
"You're not the only one with MIXED EMOTIONS"  Zongen de Stones " Dat kun je wel stellen...
Na een bak thee bij Katharina en bellen met Inge gaat het weer. Eten en drinken kopen en zorgen voor de logistiek voor morgen en informeren waar de verzorgingsposten zijn onderweg. De fiets is tiptop. Ik moet mij goed voorbereiden. Morgen wordt het warm. 15 km klimmen en dalen. 21 bochten. 12 liter drank/water en heel veel eten ! Ik verbruik morgen zo'n 8.000 kcal. Ik ben goed getraind en heb 2 dagen goed gegeten en gerust. 
Ik wil zes keer omhoog, maar Ik laat mijn lijf bepalen hoe vaak ik uiteindelijk omhoog kan. 
Morgenvroeg om half 3 op om op half 4 van de berg naar beneden te gaan. Om half 5 is de start.

GroetjesTies

Nog even belangrijke info over donderdag 6 juni D-day !!!
Via de site op geven is geen optie kun je me op 7 juni Live volgen. Mijn team nummer is 1113 (crossjng borders) klik hier op en vervolgens op 7794; mijn startnummer. Dan kun je dan zien hoe ver ik ben, de tijden en in welke bocht ik fiets....



U kunt  Ties Schouten steunen met zijn actie: klik hier  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten