dinsdag 17 juli 2012

Geen geleur aan de deur

Breed in de media is het onderwerp geleur aan de deur aan de orde geweest. De dagelijkse verkopen van producten op gebied van energie en communicatie bijvoorbeeld. U herkent het wel. Steeds meer bewoners die de deur gesloten houden uit angst voor weer een crimineel aan de deur. De verkoper van vanmiddag, een kpn afgevaardigde, had dit al aan de lijve ondervonden. Politie controle of zijn activiteiten wel legaal waren. Ik doe mijn werk  niet meer niet minder.

Nee, de managers die deze strategie├źn bedenken moeten afgerekend worden. De duizenden reclameboodschappen op tv, radio, krant en welke bladen nog meer zijn blijkbaar niet voldoende om de producten onder de aandacht van de consument te brengen. Ze denken dat er iets mis is met de consument. We zouden niet op de hoogte zijn. Kortom, de producten kunnen nog goedkoper als deze onzin eens zou stoppen.  De consument weet drommels goed een vergelijk van de producten te maken en zijn keuze hierin te maken. U bent niet goedkoper en met de vele aanbiedingen zien we de bomen door het bos niet meer. Wie de beste of goedkoopste is? Altijd zij die ten tonele verschijnen en dat laat ons niet overtuigen.

Laat deze verkooptactiek achterwege en bescherm ze. Zij krijgen de ergenis van de consument over zich heen en hebben de schijn dat er mogelijk sprake is van crimineel gedrag.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen