woensdag 4 juli 2012

Geen stank voor dank voor Stadsbeheer Gemeente Groningen


Al enige jaren problemen ondervinden met een regelmatig verstopte riolering en de rioollucht die blijft hangen, dat is wat je kan overkomen. Het ontstoppingsbedrijf bellen om het probleem op te lossen. Helaas, het bleef zich maar herhalen met de nodige financiĆ«le kosten van € 90,00 per keer. De laatste keer zo’n zes weken geleden twee dagen achter elkaar. Gelukkig een oplettende medewerker van Peter Kuil Riolering die middels een camera een kijkje ging nemen in het riool. En ja, zo’n zeven meter uit de woning wortelgroei in de rioolbuis. Conclusie: Heeft u een verstopping? Laat de camera het werk doen en het bespaart u een hoop ergernis, stank en geld.


Nu de zaak oplossen. De grond is gemeente grond. Dus even naar Stadsbeheer van de Gemeente Groningen bellen. Een compliment over de klantvriendelijkheid. De klacht werd telefonisch aangenomen en vervolgens werden we gebeld. Een dag later stond de opzichter voor de deur met een tekening in de hand over het rioolstelstel, in dit geval de Mercuriusstraat in de Groninger wijk Paddepoel. Verzakkingen, scheuren waardoor wortelgroei kan ontstaan. We plannen het in. Slechts een paar dagen later, en wel vandaag, twee medewerkers die het klusje gingen klaren.  En ja, het waargenomen euvel op de camera was een feit. Bijna een meter aan wortelgroei in de bocht op de aansluiting van het riool. Gelukkig niet zelf begonnen te graven want de gas en elektriciteitsbuis liggen er rondom, iets wat een mens misschien moet weten maar of hier rekening mee gehouden was met het graven is te betwijfelen.
Een compliment voor Stadsbeheer is hier op zijn plaats. De klantvriendelijkste ervaring die tot heden ervaren is. Een gelukkige bewoner.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen