woensdag 26 september 2012

Links college nog niet gevallen

Het linkse college in Groningen is nog niet gevallen, maar D66 en SP wethouders gaan niet akkoord met begroting. Vanavond een debat in de gemeenteraad.

D66-wethouder Ton Schroor zei zojuist dat hij, net als zijn SP-collega Jannie Visscher, geen verantwoording wil nemen voor de kosten van de Regiotram. Beide collegepartijen zijn bang dat de uitgaven hiervoor te veel ten koste gaan van andere uitgaven en voorzieningen.

Visscher: "Als ik over een jaar of vijf door de stad loop, zou ik dat graag met opgeheven hoofd willen doen. en me niet hoeven schamen voor besluiten verantwoordelijk voor geweest". Visscher zei ook dat het zwaar is gevallen om niet langer achter de tram te staan.

In juni nam de raad een motie aan waarin werd uitgesproken dat de tram alleen doorgaat, als er voldoende geld is. Volgens D66 en SP is dat niet het geval. Toch willen beide wethoduers hun zetel nog niet opgeven. Visscher: "Ik stel mijn positie absoluut niet ter discussie. Dit is een uiterste poging om tot een goede, verantwoorde begroting te komen. Het is beslist niet onze bedoeling het stadsbestuur op te blazen".

Om 10.30 uur komt het college onder leiding van burgemeester Rehwinkel bijeen om te overleggen over de situatie.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen