vrijdag 7 september 2012

Zal Sinterklaas wel komen met de politieke komedie

Harry Potter ... Pinokkio ..... Robin Hood komedie, Ik heb de afgelopen weken vele verkiezingsdebatten gevolgd. Helaas, ik ben niets wijzer geworden. Ha ha, het is me wel duidelijk gemaakt dat we ooit een Harry Potter en nu een Pinokkio in de regering hebben. In herinner me nog vaag dat er zelfs een "teckel" in de regering zetelde. Ach ja, er was ook een Ome Joop.. of was dat een sketch van Andre van Duin?

Ooit was er een Vadertje Drees maar hij kijkt nu vanaf zijn rode rozenwolk ongelovig naar ons landje. We hadden eens een boer Koekoek in de politiek en dat bracht wel wat humor en hij heeft zelfs nog eens een liedje gezongen. hi hi. Komt er binnenkort een Roodkapje, Assepoester of een Superman uit de bus? Het moet uiteraard geen Don Quichotte worden want de molens bezichtigen brengt nog wel een eurotje ofzo in de kas he? Als ik mag kiezen dan kies ik voor een nieuwe Robin Hood. ( zo romantisch, toch?) Weet je, ik begin heimwee te krijgen naar de piek, de riks, het duppie, de meier oftewel de snip en we hebben nooit het kwartje van Kok terug gekregen. Heeft U net als ik met afschuw en ongeloof gekeken naar Zembla waarin de zorg aan de kaak werd gesteld? Wat een blamage en schande voor ons land. Ik kreeg bij het zien naar het programma een herinnering van de jaren "50/"60 op mijn netvlies. Op weg naar school fietste ik bij ons door de Rolderstraat en daar stond een bejaardentehuis "Avondrust"of zo iets. Je zag links van de grote deur de mannen en rechts de vrouwen, soms buiten zitten. Ik heb heel wat afgezwaaid. Maar als ik in de toekomst kijk dan houd ik mijn hart vast. 50 jaar later en de bejaardenzorg is in veel gevallen nog steeds onmenselijk. Ik weet dat alles duur is geworden maar ... ik weet nu al dat ik ( mits ik niet van de ene op de andere dag hulpbehoevend word of dement word) ik never nooit in een verzorgingstehuis zal komen. No way!

In december komt Sint Nicolaas mits Spanje niet failliet gaat want dan vaart Sint vast en zeker niet uit vanwege geldgebrek. Maar... over een paar jaar kopen we wel olie of gas uit Griekenland hi hi. Mocht de spirit van Robin Hood nog ergens ronddolen, kom dan terug joh... er is hier werk genoeg voor je. Zo, en nu heerlijk een kopje koffie en in gedachten dank aan de mensen die in het zweet van de koffiebonen plantages mijn bonen oogsten.

Met dank aan een goede vriendin van mij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten